Artikel 1 - Definities
1. Diëtist Zoetermeer, gevestigd te Zoetermeer, KvK-nummer: 77968492, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Diëtist Zoetermeer.
2. De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond
waarvan Diëtist Zoetermeer tegen betaling werkzaamheden verricht en waarbij de
algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
Artikel 2 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden door of namens
Diëtist Zoetermeer waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door
Diëtist Zoetermeer in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
3. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene
voorwaarden. Diëtist Zoetermeer is gerechtigd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen indien zij dit nodig acht. In een dergelijk geval zal zij een nieuwe versie van de algemene voorwaarden toezenden. Indien de nieuwe versie een ingrijpende wijziging bevat die nadelige gevolgen heeft voor de klant, heeft klant het recht op ontbinding van de overeenkomst.
4. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt
uitdrukkelijk van de hand gewezen.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig
moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft
het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
Artikel 3 - Aanbod
1. Indien in een aanbod geen afwijkende aanvaardingstermijn is gesteld, is een
aanbod 30 kalenderdagen na de intake geldig.
2. Diëtist Zoetermeer kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de klant
redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een
kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3. Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Artikel 4 - Tarieven en betalingen
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de
overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk
anders overeenkomen.
2. Het aanbod bevat het tarief voor het gekozen consult . Kosten die hiermee samenhangen zijn inbegrepen, tenzij anders overeengekomen.
3. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief worden vastgesteld
op grond van werkelijk bestede uren. Op de offerte zal een schatting worden
gegeven van het aantal benodigde uren. Deze inschatting is gebaseerd op ervaring
met soortgelijke werkzaamheden. Aan deze schatting kunnen geen rechten
worden ontleend. Indien blijkt dat meer inspanning benodigd is zal dit tijdig aan
klant kenbaar worden gemaakt. Het uiteindelijk gefactureerde bedrag wordt
berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Diëtist Zoetermeer op basis van
daadwerkelijk verbruikte uren.
4. Met het aangaan van de overeenkomst ontstaat de verplichting tot betaling.
Diëtist Zoetermeer komt het recht toe een aanbetaling te vergen. Indien wordt
overeengekomen dat in termijnen wordt gefactureerd is Diëtist Zoetermeer gerechtigd de werkzaamheden op te schorten tot de (volgende) betaling is voldaan. Zowel de methode van betaling als de betaalmomenten zullen onderling worden
overeengekomen bij het tot stand komen van de overeenkomst.
5. Diëtist Zoetermeer is gerechtigd bij betaling in termijn extra kosten in rekening te brengen.
6. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn
gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Diëtist Zoetermeer heeft het
recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit
verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk
medegedeeld aan de klant. Vergoedingen zullen binnen een lopende
overeenkomst niet worden verhoogd.
7. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij
partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur
een andere betaaltermijn vermeld is.
8. Er zijn geen contracten afgesloten met zorgverzekeraars. Klant is zelf
verantwoordelijk voor het tijdig voldoen van de factuur en het vervolgens indienen
bij de zorgverzekeraar. Het te ontvangen bedrag is afhankelijk van de afgesloten
polis.
9. Indien de klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is deze van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het
opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is
tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
10. Indien de klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn
verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten
rechte voor rekening van de klant.
11. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de
klant zijn de vorderingen van Diëtist Zoetermeer onmiddellijk opeisbaar en komen
eventueel reeds verleende licenties onmiddellijk te vervallen.
Artikel 5 - Informatieverstrekking
1. Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan Diëtist Zoetermeer.
2. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter
beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Diëtist Zoetermeer zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
3. Klant is er zelf verantwoordelijk voor wijzigingen door te geven, zoals een
wijziging in medicatie.
4. Klant vrijwaart Diëtist Zoetermeer voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
5. Stelt klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de
uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit
voortvloeiende extra kosten voor rekening van klant.
Artikel 6 - Uitvoering van de overeenkomst
1. Diëtist Zoetermeer voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is niet
aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde. Klant
erkent dat resultaat niet direct zichtbaar zal zijn en tevens dat resultaten mede
afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
2. Diëtist Zoetermeer is bevoegd derden in te schakelen bij de uitvoering van haar
werkzaamheden.
3. Indien klant later aanwezig is dan de overeengekomen tijd voor een consult,
komt deze tijd te vervallen.
4. Diëtist Zoetermeer is gerechtigd derden te informeren over de gezondheid van klant, indien zij hiervoor toestemming heeft verkregen, een wettelijk voorschrift dit
vereist, een conflict van plichten bestaat of er een andere hulpverlener direct bij
de overeenkomst betrokken is.
5. Diëtist Zoetermeer is volgens de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst verplicht een medisch dossier bij te houden. Klant
komt een inzagerecht in dit dossier toe. Diëtist Zoetermeer kan verstrekking van het dossier enkel weigeren indien dit noodzakelijk is voor de bescherming van de
persoonlijke levenssfeer van een ander.
Artikel 7 - Wijziging van de overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is de te
verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in
overleg de overeenkomst aan.
2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of
aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing worden beïnvloed. Diëtist Zoetermeerstelt de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
3. Diëtist Zoetermeer heeft het recht de overeenkomst te beëindigen wanneer daar
gewichtige redenen toe bestaan. Zij is in een dergelijk geval niet gehouden tot een
schadevergoeding.
4. Wanneer Diëtist Zoetermeer verhinderd is de overeenkomst uit te kunnen voeren, zal zij zich inspannen om de werkzaamheden te verplaatsen naar een ander moment.
Het is tevens mogelijk dat zij vervanging in zet. Wanneer partijen niet tot een
gezamenlijke oplossing kunnen komen, kan klant ervoor kiezen de overeenkomst
te ontbinden.
5. Annulering van een overeenkomst door de klant is enkel schriftelijk mogelijk.
Indien de overeenkomst wordt geannuleerd voorafgaand aan een eerste consult,
wordt het reeds betaalde bedrag binnen 14 kalenderdagen terugbetaald. Bij
tussentijdse beëindiging van een traject zullen de tot dan toe gebruikte consulten,
gewerkte uren en gemaakte kosten direct in rekening worden gebracht.
6. Een los consult kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst; bij
verplaatsing binnen 24 uur, of het verstek laten gaan, komt het consult te vervallen
en wordt deze als dusdanig doorberekend. No-shows worden niet vergoed door
de zorgverzekeraar.
7. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een e-book of
online cursus, te ruilen en/of retourneren indien hier toegang toe wordt verkregen.
Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant toegang tot zijn
aankoop. Klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij hierdoor afstand doet van het
recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te
herroepen.
Artikel 8 - Online cursus
1. Indien het aanbod wordt aanvaard en de cursus online wordt aangeschaft
ontstaat direct een betalingsverplichting voor de klant.
2. Klant ontvangt na aankoop toegang tot de cursus. De cursus is zodoende
uitgesloten van het herroepingsrecht, waardoor niet de mogelijkheid toe komt de
aankoop te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag. Indien de content in
delen beschikbaar komt, wordt bij annulering het aankoopbedrag naar rato
verrekend, tenzij de cursus zakelijk is aangeschaft.
3. Klant ontvangt pas toegang tot de content na betaling van het
overeengekomen bedrag.
4. Diëtist Zoetermeer heeft het recht de vergoedingen bij het opnieuw geven van een cursus aan te passen. Zij heeft tevens het recht de prijs in de aanloop naar een
cursus aan te passen ter promotionele doeleinden.
5. Diëtist Zoetermeer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is echter niet verantwoordelijk voor het niet behalen van het resultaat dat klant met aankoop beoogde. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het
toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een
cursus.
6. Doordat voor het geven van de cursus gebruik wordt gemaakt van een platform
van een derde, kan Diëtist Zoetermeerniet garanderen dat de cursus op ieder moment en op iedere locatie beschikbaar is.
7. Diëtist Zoetermeer behoudt te allen tijde het recht om deelname te weigeren.
8. Diëtist Zoetermeer is gerechtigd de inhoud van een cursus uit te breiden, te beperken of aan te passen.
9. Klant verkrijgt een beperkt en persoonlijk recht om de inhoud van de cursus te
gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De cursus is bedoeld om te inspireren,
niet om te kopiëren. Het is niet toegestaan om binnen 12 kalendermaanden na het
afronden van de cursus een soortgelijk aanbod te creëren.
10. De tijdens de looptijd van de cursus geleverde informatie blijven eigendom van
Diëtist Zoetermeer. Zij zal tijdig aangeven tot wanneer de content beschikbaar is. Het is
de eigen verantwoordelijkheid van de klant om het materiaal tijdig te bekijken en
waar de mogelijkheid wordt gegeven op te slaan.
11. Tijdens deelname aan een cursus kunnen deelnemers onderling communiceren,
bijvoorbeeld door het plaatsen van reacties in de community onder posts. De klant
verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het
handelen in strijd met deze voorwaarden kan resulteren in onmiddellijke
ontzegging van toegang en gebruik van de diensten van Diëtist Zoetermeer.
12. Het staat Diëtist Zoetermeer te allen tijde vrij communicatie of andere delen van de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt.
13. Diëtist Zoetermeer behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een cursus belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelname en
indien nodig, van toekomstige deelname, uit te sluiten. Uitsluiting laat de
verplichting tot betaling van de kosten voor de desbetreffende content onverlet.
Artikel 9 - Workshops
1. Diëtist Zoetermeer behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een workshop. In geval de locatie of data door Diëtist Zoetermeer wordt gewijzigd, heeft klant het recht te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een workshop op een later moment.
2. Indien een workshop offline geen doorgang kan vinden door omstandigheden
waar Diëtist Zoetermeer geen invloed op uit kan oefenen, is Diëtist Zoetermeer gerechtigd de workshop online te geven. Dit geeft geen recht op restitutie, tenzij anders overeengekomen.
3. Wanneer klant onverwachts verhinderd is voor een workshop mag het
deelnamebewijs worden doorverkocht zolang de nieuwe deelnemer aan dezelfde
deelnamevoorwaarden voldoet.
4. Wanneer foto’s worden gemaakt tijdens een workshop dient dit te allen tijde
kenbaar te worden gemaakt aan Diëtist Zoetermeer en het is uitdrukkelijk verboden deze content voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik.
Beeldmateriaal mag enkel worden gedeeld op social media wanneer Diëtist Zoetermeer in het bericht wordt getagd en geen duidelijk cursusmateriaal zichtbaar is.
Wanneer andere deelnemers herkenbaar op dit beeldmateriaal staan, is tevens
toestemming van hen nodig.
5. Diëtist Zoetermeer behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een workshop belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan de desbetreffende workshop of toekomstige workshops uit te sluiten.
Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor desbetreffende
workshop onverlet.
Artikel 10 - Overmacht
1. In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te
onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de
uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door
omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen,
zoals ziekenhuisopnames, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of
overheidsmaatregelen.
2. Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet,
of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet
voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet
aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie
gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende
oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te
ontbinden zonder ongedaanmaking. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte
uren worden onmiddellijk opeisbaar.
3. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de
werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.
4. Indien klant de overeenkomst wenst te verplaatsen wegens covid, maar
overheidsmaatregelen een voortzetting, al dan niet in aangepaste vorm, niet
onmogelijk maken, is Diëtist Zoetermeer gerechtigd de kosten die hiermee gepaard gaan in rekening te brengen.
Algemene voorwaarden
Artikel 11 - Aansprakelijkheid schade
1. Diëtist Zoetermeer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze
overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
2. Diëtist Zoetermeer geeft op geen enkele wijze garanties en is niet aansprakelijk voor (medische) complicaties die tijdens of na de uitvoering van de werkzaamheden ontstaan bij klant.
3. Diëtist Zoetermeer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
4. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren
van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een overeenkomst.
5. Indien gebruik wordt gemaakt van online contact is klant zelf verantwoordelijk
voor goede software en een internetverbinding.
6. De verantwoordelijkheid voor het informeren naar een (mogelijke) vergoeding
door een zorgverzekeraar ligt bij klant.
7. In het geval dat Diëtist Zoetermeer een schadevergoeding verschuldigd is aan klant voor het veroorzaken van directe schade, bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of wanneer
niet tot uitkering over wordt gegaan tweemaal het bedrag door Diëtist Zoetermeer in rekening is gebracht, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt.
8. Klant vrijwaart Diëtist Zoetermeer tegen alle aanspraken van derden die verband
houden met de door haar geleverde diensten en producten.
Artikel 12 - Intellectueel eigendom
1. De intellectuele eigendomsrechten op de door Diëtist Zoetermeer aan klant ter
beschikking gestelde materialen en advies berusten bij Diëtist Zoetermeer. Het is
nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te
verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen buiten
de verleende licentie zonder voorafgaande toestemming.
2. Het is klant toegestaan tijdens een consult beeld- en/of geluidsopnames te
maken, tenzij anders overeengekomen.
3. Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
4. Bij inbreuk komt Diëtist Zoetermeer een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde vergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
Algemene voorwaarden
Artikel 13 - Bijzondere bepalingen
1. Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.
2. Diëtist Zoetermeer is bij de uitvoering van haar werkzaamheden gebonden aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet op de Geneeskundige
Behandelingsovereenkomst. Op grond van deze regelgeving is Diëtist Zoetermeer
gehouden aan een medisch beroepsgeheim en dossierplicht.
3. De overeenkomst met een minderjarige tot 12 jaar, komt enkel tot stand
wanneer toestemming van beide ouders of voogd is verkregen. Indien de
minderjarige tussen de 12 en 16 jaar oud is, is toestemming van beide ouders en
de minderjarige vereist om de overeenkomst tot stand te laten komen.
Artikel 14 - Klachten
1. Klant is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde
diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na
het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan
2. Diëtist Zoetermeer is aangesloten bij de Nederlandse vereniging van diëtisten (NVD)
3. Diëtist Zoetermeer dient in de gelegenheid te worden gesteld de tekortkoming te
herstellen.
4. Indien partijen er samen niet uitkomen, heeft klant de mogelijkheid gebruik te
maken van de klachtprocedure van het Klachtenportaal inzake de Wkggz
5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 15 - Geschilbeslechting
1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
2. Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het
uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
3. Geschillen zullen worden beslecht in het arrondissement waarin Diëtist Zoetermeer is gevestigd, tenzij een wettelijke bepaling anders verplicht.
4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn
van alle vorderingen en verweren jegens Diëtist Zoetermeer en betrokken derden 12 maanden.